joi, 23 iulie 2009

Proiect tehnologie didactica

Grup Scolar Economic Administrativ

Maistru Instructor: Simion Monalisa

PROIECT DE TEHNOLOGIE DIDACTICA

I.PARTEA INTRODUCTIVA:

1. Data:8.05.2007

2. Clasa: a-X-G S.A.M

3. Disciplina: Instruire practica

4. Locul de desfasurare: Cabinet scoala

5. Tema:Tunsoarea dreapta de dama

6. Tipul lectiei: Formarea deprinderilor si a abilitatilor practice

7. Durata: 50 min

Competente vizate

- Formarea deprinderilor corecte de manuire a foarfecelui si a pieptenului in vederea executarii tunsorii si consolidarea cunostintelor anterioare;

- Perfectionarea deprinderilor si a abilitatilor practice in vederea executarii tunsorii

Competente specifice

-sa identifice tipurile de instrumente necesare

- sa manuiasca corect instrumentele

- sa aleaga corect campurile si cararile in vederea taierii parului

- sa poata sa realize taierea parului preluat pe degete sau in palma

II. Metode didactice folosite:

- conversatia;

- explicatia;

- demonstratia;

- exercitiul;

- simulare

III. Mijloace de invatamant

- Manual, reviste de specialitate

- trusa cu instrumente:

- Foarfece; pieptene, scuturator, pulverizator;

- Materiale: pelerina de protectie, prosop

Strategia didactica

A. Instructajul introductiv

1. Momentul organizatoric: se face prezenta, se noteaza absentii in catalog se verifica starea generala a clasei, tinuta elevilor, atmosfera.

2. Verificarea cunostintelor din lectia anterioara, intrebari:

I: Ce etape cunoasteti in vederea realizarii unei tunsori?

R: Organizarea locului de munca, consilierea clientului

pregatirea clientului, tehnica de executie

Finisarea lucrarii

B. Desfasurarea lectiei

1. Se anunta subiectul si se scrie pe tabla: Tunsoarea dreapta de dama

-tehnica de executie:

-se spala parul si se sterge cu prosopul

- se piaptana parul

- se explica elevelor modul de impartire a parului in campuri( cu ajutorul pieptanului cu codita, se realizeaza cararea mediana si longitudinal si se prin in clipsuri campurile astfel realizate)

- se aleg carari orizontale din zona cefei ( de 2 cm) paralele pana in topul capului

-mesa aleasa din zona cefei va fi suvita reper

- toate suvitele alese vor fi taiate la aceeasi lungime cu suvita reper

- se demonstreaza modul de manuire a pieptanului si a foarfecei in timpul tunsorii

- se explica modul de reorientare a parului in vederea taierii acestuia

- se executa alegerea suvitelor din zonele laterale pentru a fi tunse dupa acelasi criteriu ca in zona cefei

- se descrie si se demonstreaza modul de corectare a diferentelor de lungime existente

- impartirea grupei in doua echipe pentru a realiza practic executarea tunsorii

- pe parcursul desfasurarii instructajului se urmareste manuirea corecta a instrumentelor, realizarea tunsorii si respectarea normelor de protectie a muncii

C. Instructaj de incheiere:

- se cere incetarea lucrului.

- se realizeaza autoevaluarea elevelor cerandu-se fiecarui elev-client sa aprecieze tunsoarea

- se fac aprecieri verbale si evidentieri acolo unde este cazul

- se trec notele in fisa de apreciere sau catalog

IV. Fixarea cunostintelor( feed-back)

- se comunica activitatea pe care sa o indeplineasca elevele pentru ora urmatoare:

Exersati acasa manuirea foarfecei si a pieptenului , alegerea cararilor orizontale ale parului in vederea realizarii tunsorii




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu