Grup Scolar Economic Administrativ
Maistru Instructor: Simion Monalisa
PROIECT DE TEHNOLOGIE DIDACTICA
I.PARTEA INTRODUCTIVA:
1. Data:8.05.2007
2. Clasa: a-X-G S.A.M
3. Disciplina: Instruire practica
4. Locul de desfasurare: Cabinet scoala
5. Tema:Tunsoarea dreapta de dama
6. Tipul lectiei: Formarea deprinderilor si a abilitatilor practice
7. Durata: 50 min
Competente vizate
- Formarea deprinderilor corecte de manuire a foarfecelui si a pieptenului in vederea executarii tunsorii si consolidarea cunostintelor anterioare;
- Perfectionarea deprinderilor si a abilitatilor practice in vederea executarii tunsorii
Competente specifice
-sa identifice tipurile de instrumente necesare
- sa manuiasca corect instrumentele
- sa aleaga corect campurile si cararile in vederea taierii parului
- sa poata sa realize taierea parului preluat pe degete sau in
II. Metode didactice folosite:
- conversatia;
- explicatia;
- demonstratia;
- exercitiul;
- simulare
III. Mijloace de invatamant
- Manual, reviste de specialitate
- trusa cu instrumente:
- Foarfece; pieptene, scuturator, pulverizator;
- Materiale: pelerina de protectie, prosop
Strategia didactica
A. Instructajul introductiv
1. Momentul organizatoric: se face prezenta, se noteaza absentii in catalog se verifica starea generala a clasei, tinuta elevilor, atmosfera.
2. Verificarea cunostintelor din lectia anterioara, intrebari:
I: Ce etape cunoasteti in vederea realizarii unei tunsori?
R: Organizarea locului de munca, consilierea clientului
pregatirea clientului, tehnica de executie
Finisarea lucrarii
B. Desfasurarea lectiei
1. Se anunta subiectul si se scrie pe tabla: Tunsoarea dreapta de dama
-tehnica de executie:
-se spala parul si se sterge cu prosopul
- se piaptana parul
- se explica elevelor modul de impartire a parului in campuri( cu ajutorul pieptanului cu codita, se realizeaza cararea mediana si longitudinal si se prin in clipsuri campurile astfel realizate)
- se aleg carari orizontale din zona cefei ( de 2 cm) paralele pana in topul capului
-mesa aleasa din zona cefei va fi suvita reper
- toate suvitele alese vor fi taiate la aceeasi lungime cu suvita reper
- se demonstreaza modul de manuire a pieptanului si a foarfecei in timpul tunsorii
- se explica modul de reorientare a parului in vederea taierii acestuia
- se executa alegerea suvitelor din zonele laterale pentru a fi tunse dupa acelasi criteriu ca in zona cefei
- se descrie si se demonstreaza modul de corectare a diferentelor de lungime existente
- impartirea grupei in doua echipe pentru a realiza practic executarea tunsorii
- pe parcursul desfasurarii instructajului se urmareste manuirea corecta a instrumentelor, realizarea tunsorii si respectarea normelor de protectie a muncii
C. Instructaj de incheiere:
- se cere incetarea lucrului.
- se realizeaza autoevaluarea elevelor cerandu-se fiecarui elev-client sa aprecieze tunsoarea
- se fac aprecieri verbale si evidentieri acolo unde este cazul
- se trec notele in fisa de apreciere sau catalog
IV. Fixarea cunostintelor( feed-back)
- se comunica activitatea pe care sa o indeplineasca elevele pentru ora urmatoare:
Exersati acasa manuirea foarfecei si a pieptenului , alegerea cararilor orizontale ale parului in vederea realizarii tunsorii
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu